Klamidija (chlamydia trachomatis) uzrokuje spolno prenosivu bolest koja se veže uz neplodnost, jer infekcija oštećuje jajovode u žene. Liječnici iz Italije su proveli istraživanje objavljeno u časopisu Systems Biology in Reproductive Medicine, u kojem su željeli saznati koliko je česta infekcija klamidijom u slučajnom uzorku neplodnih parova.
Odavno se u medicinskoj literaturi spekulira da žene u postupcima potpomognute oplodnje imaju povišen rizik za karcinom jajnika, bilo zbog opetovanog uzimanja lijekova za stimulaciju bilo zbog stalnih punkcija jajnika.
Prema novom izvještaju ICMART-a (International Committee Monitoring Assisted Reproductive Technologies), od 1978. i rođenja Louise Brown do danas je u svijetu rođeno oko 4,3 miliona djece začete potpomognutom oplodnjom.
Grupa liječnika iz San Francisca pratila je 434 para iz 8 tamošnjih klinika za liječenje neplodnosti, da bi utvrdili zašto neki parovi odustaju od liječenja. Istraživanje je provedeno telefonskim intervjuom 4, 10 i 18 mjeseci nakon uključenja u studiju, za što je bilo potrebno obaviti uvodnu konzultaciju sa specijalistom i započeti dijagnostičku obradu.
Preliminarni rezultati istraživanja nazvanog Nurses Health Study II, prezentirani na 9. međunarodnom kongresu za istraživanje autizma [9th Annual International Meeting for Autism Research (IMFAR)] govore da je u žena koje su neplodne, ili koje su koristile lijekove za indukciju ovulacije gotovo dva puta povišen rizik za rađanje djeteta sa bolesti iz spektra autizma.
Dr. Richard Legro i suradnici sa Pennsylvania State University su proveli istraživanje objavljeno u časopisu Human Reproduction, u kom su utvrdili da izloženost onečišćivačima (posebno dušičnom dioksidu) i lošoj kvaliteti zraka negativno utječe na uspjeh potpomognute oplodnje. Ovo je djelovanje kompleksno, ali povišene razine dušičnog dioksida su povezane sa nižim stopama živorođenosti.
Više od četvrtine američkih parova (do 40%) kojima je potrebna potpomognuta oplodnja koriste i razne vidove alternativne i komplementarne medicine, u nadi da će ima to pomoći kod zanošenja. Parovi se najčešće okreću akupunkturi, biljnim preparatima i masaži, a upotreba je najveća kod starijih i bogatijih parova. Zaključak je to studije James Smitha i suradnika sa Sveučilišta u San Franciscu, koja je objavljena u časopisu Fertility i Sterility.
Nizozemska studija, nedavno objavljena u časopisu Fertility Sterility, pokazuje da takozvana mediteranska dijeta značajno poboljšava uspjeh IVF/ICSI postupka. U studiju je bio uključen 161 par u postupku potpomognute oplodnje, a proučavane su dvije vrste prehrane. Prva je uključivala puno voća, povrća, ribe i cjelovitih žitarica a smanjen unos grickalica, mesa i majoneze; druga, ili mediteranska, bazirala se na unosu biljnih ulja, povrća, grahorica i ribe.
Europsko udruženje za humanu reprodukciju i embriologiju (ESHRE) objavilo je svoj stav o utjecaju pretilosti, pušenja i alkohola na prirodno i medicinski potpomognuto začeće.
Pregledavši literaturu, ESHRE radna skupina za etiku i pravo sumarizirala je negativne efekte pretilosti, pušenja i alkohola na prirodni reprodukcijski potencijal pacijenata, IVF rezultate, komplikacije i ishod trudnoće, i konačno na zdravlje budućeg djeteta. Članak je objavljen 19. siječnja 2010 u časopisu Human Reproduction. Skupina je iznijela pet preporuka: